26.01.1392
په خوست کې له پیړیو راهیسې د یو شمیر قومونو او خیلونو ترمنځ د غرونو
،دښتو او سیلابونو پرسر مخالفتونه موجود دي ،چې ډیر کله په وسلوالو جګړو
اوښتي دي.
بل لوري ته یو شمیر قومي مشران وايي ،کچیرې ددې مسلو دحل لپاره رښتینې او صادقانه هڅې وشي او پکې شخصي ګټې غرض نشي ، نو دې اوږدو شخړو او مخالفتونو ته حل لارې موندل کیدای شي.
دخوست ولایت دقومونو او خیلونو تر منځ له پیړیو راهیسې ددښتو ،غرونو ،غونډیو ،خوړونو او بیدیاوو پر سر مخالفتونه موجود دي ،دا مخالفتونه ډیر کله په وسلوالو نښتو بدل شوي او پکې ښکیلو خواوو مادي او بشري زیانونه لیدلي دي،پدې ډول پیښو کې په پراخه کچه چور او تالان شوی ،خلک بې کوره شویدي ،څاروي او شتمنۍ يې ګټونکې خوا په ولجه وړې دي ،که څه هم پدې وروستیو کې دخوست سیمه ییزې ادارې په پرله پسې توګه هڅه کړې ،چې دجرګو ،مرکو ،خبرو اترو او حتی داړتیا پرمهال دپوځي ارګانونو دمداخلو له لارې دجګړو مخه ونیسي او یو شمیر قومي دعوې ،چې پیړۍ او لسګونه کلونه پرې وتلي حل وفصل کړي ،ولې تر اوسه هم ډیرې داسې دعوې شته ،چې ورته بنسټیز حل ندی موندل شوی.
د دا ډول ستونزو په هواري کې دشخړو دحل کمیسیون ،چې یو غیر حکومتي جوړښت دی ،ښه ونډه ترسره کړیده ،داړیکو ددفتر مشر حاجي محمد علي ځدراڼ وايي ،چې دوی توانیدلي دخوست ولایت په کچه ۴۸دقومونو تر منځ لويې او وړې مسلې حل کړي:
((کومې جرګې مو چې کړیدي ،هغه ټولې تطبیق شویدي یو علت يې دادی ،چې موږ کوښښ کوو ،چې د دواړو جانبینو اتیا سلنه قناعت حاصل کړو موږ ته دپخواني والي صیب ارسلا جمال له وخت نه راپدیخوا بیا تر اوسه ځنې مسلې ددولت له طرف ته راجع شویدي ،ځنې خلک په خپله کله چې زموږ جرګې يې لیدلې دي ،زموږ دملګرو او دوستانو اخلاص يې چې لیدلی دی په خپله يې مراجع کړیده او موږ تقریباً پدې موده کې دوه کم پنځوس معاملې فیصله کړي هم دي او تطبیق کړي مو هم دي.))
قومي مشر حیدرګل منګل وايي کچیرې دقومونو مشران او مخور خلک دمسلو په حل کې طرف واقع نشي او صادقانه نیت ولري ،دا ټولې مسلې هوریدای شي:
((هغه څوک چې واقعاً دخیر فیصلې کوي ،په هغه کې يې شخصي غرض نه وي ،خاص دوطن احساس ورسره وي او خدايي مسوولیت اداء کړي نو دا ټولې مسلې حل کیدای شي.))
حاجي رسول محمد خان تڼي ددې پوښتنې په ځواب کې ،چې دجرګو او مرکو له لارې دمسلو حل له موضوعه قوانینو سره په ټکر کې نه واقع کیږي وايي ،چې عرف او عادات دموضوعه قوانینو غوښنه برخه ده او سوله له قوانینو او قضاء سره مرسته کوي:
((موضوعه قوانین داسې ندي ،چې اللهي راغلي دي ،دا قوانین خلکو جوړ کړیدي او داقوانین په ټولنه کې داجتماعي سلوک زیږنده دي ،تهداب دټولنې له کورنۍ ایښودل شوی له کورنۍ رانیولې بیا تر ټولنې پورې او حتی دملت تر جوړښت پورې ،پدې اساس په ډیرو کمو مواردو کې ممکن جزوي ټکر وي ولې په اکثرو مسائیلو کې دخلکو رسم رواج او دود دستور له قوانینو سره له قوانینو سره سمون خوري او حتی له قوانینو سره همکاري کوي بیا خصوصاً په اوسنۍ افغاني ټولنه کې .))
دکتونکیو له انده کچیرې حکومت دقومونو او قبایلو په منځ کې دیو شمیر شته مخالفتونو داساسي حل لپاره اقدامات وکړي تو تمه کیږي ،چې دا کار به ددولتي واکمنۍ او دایمي امن ټینګښت کې ګټورتمام شي.
خبریال/نجیب الله الوخیل -خوست
بل لوري ته یو شمیر قومي مشران وايي ،کچیرې ددې مسلو دحل لپاره رښتینې او صادقانه هڅې وشي او پکې شخصي ګټې غرض نشي ، نو دې اوږدو شخړو او مخالفتونو ته حل لارې موندل کیدای شي.
دخوست ولایت دقومونو او خیلونو تر منځ له پیړیو راهیسې ددښتو ،غرونو ،غونډیو ،خوړونو او بیدیاوو پر سر مخالفتونه موجود دي ،دا مخالفتونه ډیر کله په وسلوالو نښتو بدل شوي او پکې ښکیلو خواوو مادي او بشري زیانونه لیدلي دي،پدې ډول پیښو کې په پراخه کچه چور او تالان شوی ،خلک بې کوره شویدي ،څاروي او شتمنۍ يې ګټونکې خوا په ولجه وړې دي ،که څه هم پدې وروستیو کې دخوست سیمه ییزې ادارې په پرله پسې توګه هڅه کړې ،چې دجرګو ،مرکو ،خبرو اترو او حتی داړتیا پرمهال دپوځي ارګانونو دمداخلو له لارې دجګړو مخه ونیسي او یو شمیر قومي دعوې ،چې پیړۍ او لسګونه کلونه پرې وتلي حل وفصل کړي ،ولې تر اوسه هم ډیرې داسې دعوې شته ،چې ورته بنسټیز حل ندی موندل شوی.
د دا ډول ستونزو په هواري کې دشخړو دحل کمیسیون ،چې یو غیر حکومتي جوړښت دی ،ښه ونډه ترسره کړیده ،داړیکو ددفتر مشر حاجي محمد علي ځدراڼ وايي ،چې دوی توانیدلي دخوست ولایت په کچه ۴۸دقومونو تر منځ لويې او وړې مسلې حل کړي:
((کومې جرګې مو چې کړیدي ،هغه ټولې تطبیق شویدي یو علت يې دادی ،چې موږ کوښښ کوو ،چې د دواړو جانبینو اتیا سلنه قناعت حاصل کړو موږ ته دپخواني والي صیب ارسلا جمال له وخت نه راپدیخوا بیا تر اوسه ځنې مسلې ددولت له طرف ته راجع شویدي ،ځنې خلک په خپله کله چې زموږ جرګې يې لیدلې دي ،زموږ دملګرو او دوستانو اخلاص يې چې لیدلی دی په خپله يې مراجع کړیده او موږ تقریباً پدې موده کې دوه کم پنځوس معاملې فیصله کړي هم دي او تطبیق کړي مو هم دي.))
قومي مشر حیدرګل منګل وايي کچیرې دقومونو مشران او مخور خلک دمسلو په حل کې طرف واقع نشي او صادقانه نیت ولري ،دا ټولې مسلې هوریدای شي:
((هغه څوک چې واقعاً دخیر فیصلې کوي ،په هغه کې يې شخصي غرض نه وي ،خاص دوطن احساس ورسره وي او خدايي مسوولیت اداء کړي نو دا ټولې مسلې حل کیدای شي.))
حاجي رسول محمد خان تڼي ددې پوښتنې په ځواب کې ،چې دجرګو او مرکو له لارې دمسلو حل له موضوعه قوانینو سره په ټکر کې نه واقع کیږي وايي ،چې عرف او عادات دموضوعه قوانینو غوښنه برخه ده او سوله له قوانینو او قضاء سره مرسته کوي:
((موضوعه قوانین داسې ندي ،چې اللهي راغلي دي ،دا قوانین خلکو جوړ کړیدي او داقوانین په ټولنه کې داجتماعي سلوک زیږنده دي ،تهداب دټولنې له کورنۍ ایښودل شوی له کورنۍ رانیولې بیا تر ټولنې پورې او حتی دملت تر جوړښت پورې ،پدې اساس په ډیرو کمو مواردو کې ممکن جزوي ټکر وي ولې په اکثرو مسائیلو کې دخلکو رسم رواج او دود دستور له قوانینو سره له قوانینو سره سمون خوري او حتی له قوانینو سره همکاري کوي بیا خصوصاً په اوسنۍ افغاني ټولنه کې .))
دکتونکیو له انده کچیرې حکومت دقومونو او قبایلو په منځ کې دیو شمیر شته مخالفتونو داساسي حل لپاره اقدامات وکړي تو تمه کیږي ،چې دا کار به ددولتي واکمنۍ او دایمي امن ټینګښت کې ګټورتمام شي.
خبریال/نجیب الله الوخیل -خوست
په خوست کې له پیړیو راهیسې د یو شمیر قومونو او خیلونو ترمنځ د غرونو
،دښتو او سیلابونو پرسر مخالفتونه موجود دي ،چې ډیر کله په وسلوالو جګړو
اوښتي دي.
بل لوري ته یو شمیر قومي مشران وايي ،کچیرې ددې مسلو دحل لپاره رښتینې او صادقانه هڅې وشي او پکې شخصي ګټې غرض نشي ، نو دې اوږدو شخړو او مخالفتونو ته حل لارې موندل کیدای شي.
دخوست ولایت دقومونو او خیلونو تر منځ له پیړیو راهیسې ددښتو ،غرونو ،غونډیو ،خوړونو او بیدیاوو پر سر مخالفتونه موجود دي ،دا مخالفتونه ډیر کله په وسلوالو نښتو بدل شوي او پکې ښکیلو خواوو مادي او بشري زیانونه لیدلي دي،پدې ډول پیښو کې په پراخه کچه چور او تالان شوی ،خلک بې کوره شویدي ،څاروي او شتمنۍ يې ګټونکې خوا په ولجه وړې دي ،که څه هم پدې وروستیو کې دخوست سیمه ییزې ادارې په پرله پسې توګه هڅه کړې ،چې دجرګو ،مرکو ،خبرو اترو او حتی داړتیا پرمهال دپوځي ارګانونو دمداخلو له لارې دجګړو مخه ونیسي او یو شمیر قومي دعوې ،چې پیړۍ او لسګونه کلونه پرې وتلي حل وفصل کړي ،ولې تر اوسه هم ډیرې داسې دعوې شته ،چې ورته بنسټیز حل ندی موندل شوی.
د دا ډول ستونزو په هواري کې دشخړو دحل کمیسیون ،چې یو غیر حکومتي جوړښت دی ،ښه ونډه ترسره کړیده ،داړیکو ددفتر مشر حاجي محمد علي ځدراڼ وايي ،چې دوی توانیدلي دخوست ولایت په کچه ۴۸دقومونو تر منځ لويې او وړې مسلې حل کړي:
((کومې جرګې مو چې کړیدي ،هغه ټولې تطبیق شویدي یو علت يې دادی ،چې موږ کوښښ کوو ،چې د دواړو جانبینو اتیا سلنه قناعت حاصل کړو موږ ته دپخواني والي صیب ارسلا جمال له وخت نه راپدیخوا بیا تر اوسه ځنې مسلې ددولت له طرف ته راجع شویدي ،ځنې خلک په خپله کله چې زموږ جرګې يې لیدلې دي ،زموږ دملګرو او دوستانو اخلاص يې چې لیدلی دی په خپله يې مراجع کړیده او موږ تقریباً پدې موده کې دوه کم پنځوس معاملې فیصله کړي هم دي او تطبیق کړي مو هم دي.))
قومي مشر حیدرګل منګل وايي کچیرې دقومونو مشران او مخور خلک دمسلو په حل کې طرف واقع نشي او صادقانه نیت ولري ،دا ټولې مسلې هوریدای شي:
((هغه څوک چې واقعاً دخیر فیصلې کوي ،په هغه کې يې شخصي غرض نه وي ،خاص دوطن احساس ورسره وي او خدايي مسوولیت اداء کړي نو دا ټولې مسلې حل کیدای شي.))
حاجي رسول محمد خان تڼي ددې پوښتنې په ځواب کې ،چې دجرګو او مرکو له لارې دمسلو حل له موضوعه قوانینو سره په ټکر کې نه واقع کیږي وايي ،چې عرف او عادات دموضوعه قوانینو غوښنه برخه ده او سوله له قوانینو او قضاء سره مرسته کوي:
((موضوعه قوانین داسې ندي ،چې اللهي راغلي دي ،دا قوانین خلکو جوړ کړیدي او داقوانین په ټولنه کې داجتماعي سلوک زیږنده دي ،تهداب دټولنې له کورنۍ ایښودل شوی له کورنۍ رانیولې بیا تر ټولنې پورې او حتی دملت تر جوړښت پورې ،پدې اساس په ډیرو کمو مواردو کې ممکن جزوي ټکر وي ولې په اکثرو مسائیلو کې دخلکو رسم رواج او دود دستور له قوانینو سره له قوانینو سره سمون خوري او حتی له قوانینو سره همکاري کوي بیا خصوصاً په اوسنۍ افغاني ټولنه کې .))
دکتونکیو له انده کچیرې حکومت دقومونو او قبایلو په منځ کې دیو شمیر شته مخالفتونو داساسي حل لپاره اقدامات وکړي تو تمه کیږي ،چې دا کار به ددولتي واکمنۍ او دایمي امن ټینګښت کې ګټورتمام شي.
خبریال/نجیب الله الوخیل -خوست
بل لوري ته یو شمیر قومي مشران وايي ،کچیرې ددې مسلو دحل لپاره رښتینې او صادقانه هڅې وشي او پکې شخصي ګټې غرض نشي ، نو دې اوږدو شخړو او مخالفتونو ته حل لارې موندل کیدای شي.
دخوست ولایت دقومونو او خیلونو تر منځ له پیړیو راهیسې ددښتو ،غرونو ،غونډیو ،خوړونو او بیدیاوو پر سر مخالفتونه موجود دي ،دا مخالفتونه ډیر کله په وسلوالو نښتو بدل شوي او پکې ښکیلو خواوو مادي او بشري زیانونه لیدلي دي،پدې ډول پیښو کې په پراخه کچه چور او تالان شوی ،خلک بې کوره شویدي ،څاروي او شتمنۍ يې ګټونکې خوا په ولجه وړې دي ،که څه هم پدې وروستیو کې دخوست سیمه ییزې ادارې په پرله پسې توګه هڅه کړې ،چې دجرګو ،مرکو ،خبرو اترو او حتی داړتیا پرمهال دپوځي ارګانونو دمداخلو له لارې دجګړو مخه ونیسي او یو شمیر قومي دعوې ،چې پیړۍ او لسګونه کلونه پرې وتلي حل وفصل کړي ،ولې تر اوسه هم ډیرې داسې دعوې شته ،چې ورته بنسټیز حل ندی موندل شوی.
د دا ډول ستونزو په هواري کې دشخړو دحل کمیسیون ،چې یو غیر حکومتي جوړښت دی ،ښه ونډه ترسره کړیده ،داړیکو ددفتر مشر حاجي محمد علي ځدراڼ وايي ،چې دوی توانیدلي دخوست ولایت په کچه ۴۸دقومونو تر منځ لويې او وړې مسلې حل کړي:
((کومې جرګې مو چې کړیدي ،هغه ټولې تطبیق شویدي یو علت يې دادی ،چې موږ کوښښ کوو ،چې د دواړو جانبینو اتیا سلنه قناعت حاصل کړو موږ ته دپخواني والي صیب ارسلا جمال له وخت نه راپدیخوا بیا تر اوسه ځنې مسلې ددولت له طرف ته راجع شویدي ،ځنې خلک په خپله کله چې زموږ جرګې يې لیدلې دي ،زموږ دملګرو او دوستانو اخلاص يې چې لیدلی دی په خپله يې مراجع کړیده او موږ تقریباً پدې موده کې دوه کم پنځوس معاملې فیصله کړي هم دي او تطبیق کړي مو هم دي.))
قومي مشر حیدرګل منګل وايي کچیرې دقومونو مشران او مخور خلک دمسلو په حل کې طرف واقع نشي او صادقانه نیت ولري ،دا ټولې مسلې هوریدای شي:
((هغه څوک چې واقعاً دخیر فیصلې کوي ،په هغه کې يې شخصي غرض نه وي ،خاص دوطن احساس ورسره وي او خدايي مسوولیت اداء کړي نو دا ټولې مسلې حل کیدای شي.))
حاجي رسول محمد خان تڼي ددې پوښتنې په ځواب کې ،چې دجرګو او مرکو له لارې دمسلو حل له موضوعه قوانینو سره په ټکر کې نه واقع کیږي وايي ،چې عرف او عادات دموضوعه قوانینو غوښنه برخه ده او سوله له قوانینو او قضاء سره مرسته کوي:
((موضوعه قوانین داسې ندي ،چې اللهي راغلي دي ،دا قوانین خلکو جوړ کړیدي او داقوانین په ټولنه کې داجتماعي سلوک زیږنده دي ،تهداب دټولنې له کورنۍ ایښودل شوی له کورنۍ رانیولې بیا تر ټولنې پورې او حتی دملت تر جوړښت پورې ،پدې اساس په ډیرو کمو مواردو کې ممکن جزوي ټکر وي ولې په اکثرو مسائیلو کې دخلکو رسم رواج او دود دستور له قوانینو سره له قوانینو سره سمون خوري او حتی له قوانینو سره همکاري کوي بیا خصوصاً په اوسنۍ افغاني ټولنه کې .))
دکتونکیو له انده کچیرې حکومت دقومونو او قبایلو په منځ کې دیو شمیر شته مخالفتونو داساسي حل لپاره اقدامات وکړي تو تمه کیږي ،چې دا کار به ددولتي واکمنۍ او دایمي امن ټینګښت کې ګټورتمام شي.
خبریال/نجیب الله الوخیل -خوست
No comments:
Post a Comment